Skärp er.

Dagens ämne: Hjälpa sina medmänniskor.


Tänk dig att du är på stan, sen ramlar du och bara ligger där,
alla som går förbi ser dig men ingen hjälper till. Hur tänker vi då? Låter vi den stackars människan ligga där och ha ont medans vi skyndar oss vidare och låtsas om inget har skett..
Tänk om det hade varit du som låg där helt hjälplös, skulle inte du vilja att någon kom fram till dig och i alla fall frågar hur du mår?
Vi människor är ganska dåliga på att hjälpa människor vi inte känner. Kanske är vi rädda för att möta killen eller tjejen som ligger där, kanske är vi rädda för att misslyckas eller så tänker vi bara "äsch någon annan hjälper henne/honom".

Det handlar inte bara om att hjälpa människor som ligger på gatan och har ont, utan också att visa respekt och hjälpa folk som har det svårt, som mår dåligt, eller som kanske har problem. SKÄRP ER.



Kommentarer
Postat av: henriett

håll med ! :D



TÄVLING PÅ MIN BLOGG! http://henriettgreen.blogg.se/

ta en liten titt iaf? och se om du kanske vinner :)?

ha en bra dag /henriett

2010-05-21 @ 19:36:48
URL: http://henriettgreen.blogg.se/
Postat av: Bloggarmaja

jag skulle nog hjälpt till, om personen inte hade några kompisar, har alltid fått någon som hjälpt mig när jag ramlat själv. Nu har jag inte varit med om att någon ramlat själv, men vid andra situationer då man bara kan välja och blunda så har jag gått fram och frågat om det behövs hjälp

2010-05-21 @ 23:46:12
URL: http://bloggarmaja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0